Segmentul premium, o uriasa oportunitate pe care Josi-Logistic o exploateaza din 2016

josi1
Prezenta la SIAL-Paris, compania Josi Logistic se conecteaza cu viitorul
octombrie 27, 2016
depozitP3Bucharest
Marcile proprii, o directie de dezvoltare din ce in ce mai “explorata” de catre companiile de distributie
martie 31, 2017

Segmentul premium, o uriasa oportunitate pe care Josi-Logistic o exploateaza din 2016

j-gold

Josi-Logistic, o afacere de familie lansata pe piata in 2005, a reusit, in cei 11 ani de existenta, sa se impuna pe piata ca un important furnizor de produse lactate si de solutii logistice atat pentru comertul traditional, cat si pentru Horeca. In 2016, afacerile companiei au depasit pragul de 7 milioane de euro, mai mult cu circa 40% fata de 2015, principalele surse de crestere fiind extinderea teritoriala, cresterea distributiei numerice si dezvoltarea portofoliului de produse si solutii dedicate micilor comercianti, precum si segmentului Horeca. Pentru Josi – Logistic, 2015 a fost anul care a marcat fundamental atat evolutia cat si structura organizationala a companiei. Mai multe detalii despre directiile strategice ale companiei ne ofera Sinzian Miclaus, Directorul de Vanzari al companiei si Simona Alecu, Director de Achizitii in cadrul aceleiasi companii.

Pe scurt, cine este astazi Josi – Logistic si ce solutii oferiti retailerilor traditionali si segmentului de Horeca? 
Sanzian Miclaus:Josi –Logistic reprezinta un grup de firme cu capital 100% romanesc, care a reusit sa creasca de la an la an, evoluand de la statutul de distribuitor de lactate, la furnizor de produse diverse, ce deserveste doua canale importante de vanzare: comertul traditional si, de cativa ani, Horeca. Astazi, in cifre, Josi – Logistic inseamna distributie in 13 judete judete ale tarii plus Bucuresti, circa 10 categorii de produse, peste 2000 de puncte de vanzare atinse, o flota de 45 de masini, peste 60 de angajati, doua depozite, mai bine de 10 parteneri strategici si, nu in ultimul rand, doua branduri proprii dezvoltate, ce isi consolideaza an de an pozitia in piata: Josi si J’Olivia. Acestea din urma sunt dezvoltate atat in colaborare cu producatori romani cat si cu cei externi.

Anul 2016 ramane unul de crestere pentru industria de FMCG. Cum a fost pentru compania pe care o reprezentati?
In 2016 am continuat o serie de proiecte majore demarate in 2015, iar unul dintre cele mai importante este expanisunea zonei de distributie. Anul acesta am deschis noi zone unde produsele Josi nu erau prezente, iar aici as aminti judetele Valcea si Arges, in care am intrat in ianuarie 2016. Am continuat dezvoltarea in Brasov si Covasna, in luna martie, judete unde deservim atat magazine independente cat si cateva retele locale imporante.

Asadar, incheiati 2016 cu o distributie in 13 judete plus municipiul Bucuresti. Care sunt cele 13 judete si ce pondere estimati ca vor avea cele patru judete in care ati intrat in 2016 in business-ul total al companiei?
Suntem prezenti in Ilfov, Giurgiu, Teleorman, Calarasi, Ialomita, Constanta, Tulcea, Prahova, Dambovita, Arges, Valcea, Vrasov si Covasna. Din calculele noastre, fiecare judet nou ar trebui sa insemne undeva intre 3% si 5% din cifra de afaceri actuala.

In toate cele 13 judete atingenti atat segmentul de comert traditional cat si pe cel de Horeca?
Mai avem de lucru pentru dezvoltarea zonei de Horeca, este una din ariile noastre de interes pentru 2017. Sunt judete in care atingem ambele canale de vanzare, dar sunt altele in care ajungem preponderent in comertul traditional. Pentru noi, Horeca inseamna si partea de consum colectiv – cantine, institutii de stat s.a., unde exista volume interesante – dar per total, am fost precauti in cresterea distributiei numerice pe acest segment din cauza riscurilor financiare specifice pietei.

Pe langa extinderea in teritoriu, v-ati propus si o crestere a distributiei numerice in judetele in care erati deja prezenti?
Intr-adevar, a fost o prioritate pentru noi. Incepand cu luna aprilie 2016, in Bucuresti am avut ca obiectiv o crestere a distributiei numerice atat in comertul traditional cat mai ales pe segmentul Horeca, o piata care are, din punctul nostru de vedere, inca mult potential. Intentia noastra este sa ne extindem si echipa dedicata segmentului de Horeca din Bucuresti, insa nu este atat de usor sa gasesti un om cu experienta in aceasta zona.

Estimativ, cu cat ati reusit sa cresteti distributia numerica in 2016?
Cred ca nu gresesc daca spun ca am reusit o crestere de 30% a numarului punctelor de vanzare pe care le atingem.

Asadar, avem o extindere importanta in teritoriu si o crestere de doua cifre a distributiei numerice. Cum a evoluat portofoliul de produse?
Simona Alecu: Atat in 2015, cat si in 2016 am dezvoltat produse noi, uitandu-ne cu atentie in piata pentru a observa trendurile, pentru a intelege nevoile clientilor si pentru a gasi noi oportunitati de a ne imbogati portofoliul. Avand un contact permanent cu antreprenori din comertul traditional, dar si cu profesionisti din Horeca, am reusit sa dezvoltam mai multe produse, atat in segmentul de branzeturi, cat si in alte categorii: faina, oua, masline s.a. De pilda, in 2016 am introdus in portofoliul nostru uleiul de palmier, foarte solicitat in Horeca, mai multe produse pe baza de rosii (suc de rosii, rosii pasate, rosii decojite etc.), dulceturi si gemuri de patiserie. Un alt proiect strategic al nostru a fost dezvoltarea a doua noi game dedicate comertului traditional, Josi Mediteraneana si Josi Gold, ambele fiind pozitionate intr-un segment de piata superior. Josi Gold inseamna produse de top, de calitate superioara, pozitionate in segmentul premium. Pentru un distribuitor, lansarea unui brand propriu in segmentul premium este o inovatie pentru ca, de obicei, in industria noastra nu se ajunge la un astfel de nivel. Pentru noi, Josi Gold este o oportunitate imensa de repozitionare, iar asteptarile noastre de la acest brand sunt foarte mari.

Ne-am dorit mult sa avem in portofoliu produse de top pentru a nu fi perceputi ca un distribuitor de lactate standard. Era nevoie de o astfel de gama, produsele fiind realizate in colaborare cu producatori romani. Sub brandul Josi Gold am dezvoltat si lansat o branza de burduf romaneasca, autentica, realizata dupa o reteta traditionala veche. Produsul este calibrat la gramajul de 700 g, acesta fiind un avantaj competitiv important, si ambalat intr-o membrana pe care o utilizeaza doar furnizorul cu care lucram pentru acest produs. Tot in colaborare cu un cunoscut producator roman am adus in portofoliul Josi Gold un cascaval Dalia si unul Rucar, pentru ca ne-am dorit sa promovam retete romanesti, consacrate. Ambele articole au fost dezvoltate in gramaje mici, ce-i permit clientului din retailul traditional sa aiba in permanenta pe masa un produs proaspat. Lucram, de asemenea, la un cascaval maturat, insa proiectul este inca in lucru pentru ca inca testam retete pentru a lua o decizie finala. Pe viitor analizam oportunitatea de adezvolta si alte produse sub brandul Josi Gold.
In ceea ce priveste gama Josi Mediteraneana, aceasta s-a nascut din pasiunea noastra pentru produsele grecesti. Consacrandu-ne inca de anul trecut ca distribuitor de masline, am lansat si uleiul de masline J’Olivia. Apoi, testam o reteta de branza mediteraneana, respectiv o branza tartinabila, cu un continut de grasime mai mare, cu continut de unt, pe care vrem sa o lansam atat in gramaje mici destinate retailului, cat si in ambalaje mai mari, pentru Horeca. Din vara acestui an, importam direct din Grecia o branza feta autentica, ca urmare a unui parteneriat cu unul din cei mai mari producatori din aceasta tara. Incet, incet, oamenii capata incredere in produs, isi doresc sa-l testeze si avem incredere ca rezultatele se vor ridica la nivelul asteptarilor noastre, cu atat mai mult cu cat avem si un plan de incentivare a echipei de vanzari, dar si a pietei, in perioada de dinainte de Sarbatori. Atat Josi Gold cat si Josi Mediteraneana ne ajuta foarte mult sa cream o identitate mai buna la raft, iar noi ne dorim sa depasim acea perceptie conform careia suntem un distribuitor de produse vrac. Nu e nimic rau nici in asta, dar ca sa poti fi vizibil si ca sa cresti ca brand trebuie sa fii la raftul de produse ambalate, iar noi suntem acolo cu aceste branduri proprii.

Ati intrat oarecum de curand si in categoria de oua. Cum a aparut oportunitatea aceasta?
Simona Alecu: Cererea a venit din zona de Horeca. Astazi, pe segmentul de oua, lucram cu producatori mici, verificati de noi, pe care i-am ajutat sa se dezvolte, sa creasca odata cu Josi – Logistic. Ne bazam unii pe altii, pentru ca astazi reusim sa vindem circa 600.000 de bucati pe luna. Pentru clientii din retail, am dezvoltat si o caserola de 10 bucati, sub brandul Josi, iar pentru Horeca oferim un ambalaj colectiv de cate 150 de bucati.

Fac fata producatorii romani la astfel de comenzi?
Simona Alecu:Cu greu In perioadele de repopulare ne este dificil sa procuram din piata interna intreaga cantitate necesara, la standardele cerute de clientii Horeca, dar facem eforturi sa ne pastram focusul pe piata interna si sa nu aducem oua din Polonia, Germania s.a.

Pentru 2016, ce crestere a cifrei de afaceri estimati?
josi-bunSinzian Miclaus:Speram sa incheiem anul cu o crestere de circa 40% a cifrei de afaceri din 2015, principalele sursele de crestere fiind extinderea teritoriala, cresterea distributiei numerice si dezvoltarea portofoliului de produse si solutii dedicate micilor comercianti, precum si segmentului Horeca. Tot in 2016, am investit in cataloage si prezentari noi, pentru o mai buna comunicare la raft, am relansat site-ul unde oferim astazi mai multe informatii, si suntem tot mai activi si in social media.

Ce prioritati aveti pentru 2017?
Sinzian Miclaus: In primul rand, speram sa reusim sa ne mutam intr-un spatiu mai mare, pentru ca cel actual nu mai face fata nevoilor actuale. Ne consolidam echipa de vanzari, imaginea brandurilor in piata si vrem sa definitivam proiectele la nivel de sortiment demarate in 2015. Dorim sa lansam produse noi, poate si o gama noua, dar vom fi tot mai activi in zona de trade marketing.

Pentru 2017 v-ati propus o crestere de…
Doua cifre. Poate nu chiar de 40% cat am avut in 2015, dar vom incerca sa ramanem pe crestere.

sursa: http://www.modernbuyer.ro